16 juli 2013

Aardappelsalade

Heerlijk die nieuwe aardappelen! Vooral in een salade. Als ik de aardappels schraap, schraap ik meteen voor een dag extra, dat is tenslotte maar 1x vieze handen.

Ik kook alle aardappelen met een klein beetje zout. Het restje piepers dat na de maaltijd over is, verwerk ik de volgende dag in een koude salade. Normaal gesproken kook ik de aardappelen zonder zout. De jus en de mosterd, die ik er altijd op doe, maken het al zout genoeg. Beetje bieslook erover en het is helemaal een feestje! Maar voor de salade vind ik het lekkerder als de aardappels gezouten zijn. 

Lekker met een stukje vlees, bij de BBQ of als lunch. 

Ingrediƫnten, voor 4 personen
  • 3 eelt olijfolie
  • 1 eelt citroensap
  • 2 teentjes knoflook, geperst
  • 1 eetl of meer italiaanse kruiden
  • restje gekookte aardappelen, ca. 700 gr
  • 1 zakje veldslamix


Werkwijze
  • Maak van de olijfolie, citroensap, knoflook en kruiden een sladressing in een grote slabak
  • Snij de aardappelen in grove stukken
  • Voeg sla en aardappelen bij de dressing, even omscheppen en klaar





Geen opmerkingen:

Een reactie posten