26 juli 2013

Groene salade met meloen en gerookte kip

Met de warmte van een hittegolf heb ik weinig zin om te koken en is voor mij een lichte maaltijd genoeg. Het wordt dan vaak een salade. 





Koude macaroni-, rijst-, aardappel-, groente- of groene salade... er is zoveel te vinden op internet en zelf te bedenken, dat elke salade weer een verrassing kan zijn.

Vandaag is het een groene salade geworden. Met een stukje gerookte kip, galia meloen en een paar zakjes sla had ik in korte tijd een echt groene, maar wel heerlijke salade op tafel staan. Geroosterd boterhammetje voor de liefhebber erbij of even croutons van bakken en erdoor scheppen... Heerlijk! 

Kaas is geen vleesvervanger, maar het is wel lekker. En we eten over het algemeen toch teveel vlees. Dus een keertje geen vlees en geen vleesvervanger is echt niet erg. De gerookte kip door een pittige blauwe schimmelkaas vervangen, geeft een totaal andere salade maar is ook heel smakelijk. En het gerecht van een kleurtje voorzien door de groene galia meloen door een gekleurde meloen te vervangen, geeft een totaal ander beeld op bord. Hmmm, ga ik binnenkort misschien ook wel doen.

Handig om erbij te hebben
bolletjeslepeltje om bolletjes meloen te maken

Ingrediënten voor 3 personen
2 zakjes gemengde, groene sla 
een stukje gerookte kipfilet, in stukjes gesneden
meloen, bolletjes
balsamico azijn
olijfolie

Werkwijze
alles in een slakom, mengen en opdienen

Wil je het meenemen voor een picknick, dan zou ik de meloen even in een apart doosje meenemen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten