14 april 2014

Zomers vispotje met aardappels

Het is nog geen zomer, maar we hebben al wel iedere keer zomerse temperaturen. Geweldig vind ik dat, moeder natuur die zich weer in geuren en kleuren toont. Het nodigt mij uit om andere gerechten te maken dan in de winterdag. Lichter en, ik denk, ook kleurrijker - al probeer ik in de winterdag toch ook zeker van mijn bord een kleurenpallet te maken.






Ingrediƫnten voor 2 personen

  • 1 klein uitje, in stukjes gesneden
  • 3 paprika's (rood, geel en groen), in blokjes gesneden
  • 8 zwarte olijven zonder pit, in plakjes gesneden
  • 1 eetlepel olie
  • 250 gram aardappelen, in blokjes gesneden
  • 1 eetlepel kapperetjes
  • 1 eetlepel tomatenpuree
  • Italiaanse kruiden
  • 2,5 dl groentebouillon
  • 200 gram visfilet, stevige vis in stukken gesneden
  • Peper
  • Plus kleine tomaatjes in z'n geheel aan toevoegen met de vis, tot tomaatjes gebarsten zijn




Werkwijze

  • Fruit het uitje in de olie
  • Voeg de paprika, olijven, kappertjes, tomatenpuree, Italiaanse kruiden, aardappelblokjes en bouillon toe
  • Deksel op de pan
  • 7 minuten laten stoven
  • Bestrooi de stukken vis met peper
  • Voeg na 7 minuten aan het stoofpotje toe
  • Nog 5 minuten laten stoven tot de vis gaar is


Heerlijk! En je 'Picasso' wordt echt compleet met een frisse salade erbij.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten